תקופת הקורונה יצרה לא מעט שינויים בשוק העבודה, ובעקבות הסגרים הממושכים והמעבר לעבודה מרחוק רבים משקיעים בעיצוב משרד ביתי.

את המשרד הביתי ניתן לתכנן לבד או בעזרת מעצבת פנים, ניתן להקצות חדר פנוי לטובת המשרד או לחשוב על פתרונות חכמים ויצירתיים כמו תיחום חלק מהסלון ליצירת חלל עבודה המשמש כמשרד בבית או בדירה.

חשוב לציין כי לא חייבים להפוך את אחד מחדרי הבית או הדירה למשרד ביתי, ניתן לנצל חלל או שטח קטן כדי להכין פינת עבודה נוחה ונעימה, אך יש להתייחס לצרכים הייחודיים כמו האם מקבלים לקוחות במשרד הביתי, פתרונות חכמים לאחסון ציוד משרדי וחפצים אחרים המשמשים לעבודה השוטפת, תאורה, אווירה שקטה ועוד.

מאפייני המשרד הביתי

משרדים ביתיים הם לרוב קטנים בגלל מגבלות טכניות של מבנה הבית או הדירה. לכן, הכלל שחייב להנחות אתכם בעת עיצוב משרד ביתי הוא תכנון מקדים לפרטי פרטים.

אפשר לאלתר פינת עבודה מרהיטים שיש בבית אך עדיף לתכנן משרד ביתי נוח המבטיח תנאים אופטימליים לעבודה.

האווירה במשרד הביתי צריכה להיות שקטה, נעימה ומרגיעה, לכן חשוב לבחור פתרונות פונקציונליים וחכמים לעיצוב המשרד ופינת העבודה, לדוגמה שולחן מחשב עם פלטת עץ או זכוכית ושלוחה או כוננית אחסון.

תכנון יעיל וחכם של המשרד הביתי מבטיח שמירה על סדר וארגון, זו נקודה חשובה כדי למנוע הסחת דעת בזמן העבודה וכך ניתן לקבל גם לקוחות במקום.

אם יש בבית חלל עבודה צר או חדר קטן, חשוב לבחור בקפידה את הרהיטים כדי להימנע מעומס והפרעה לתנעה בחללי החדר והבית.

העיצוב צריך להתאים לקו העיצובי המנחה בשאר חללי הדירה או הבית, לכן לפניכם פרויקט מורכב המחייב התייחסות לגורמים רבים ומגוונים. שילוב שולחן עבודה מתקפל במשרד הביתי

רעיונות וטיפים לתכנון ולעיצוב משרד ביתי

אם אתם מתכננים משרד ביתי כדאי לכם להקפיד על העקרונות הבאים כדי לעצב פינת עבודה נוחה ומושלמת:

הפרדה משאר חלקי הבית – את המשרד הביתי ניתן לתכנן בחדר ריק או לתחום חלק מהסלון באמצעות מחיצה דקורטיבית, קיר גבס וכו’. אפשר לבחור נישה שאין בה שימוש כדי לעצב את החלל פינת עבודה נוחה, אם הנישה נמצאת בסלון אפשר להתקין שולחן עבודה מתקפל כדי לחסוך מקום ולאפשר מעבר נוח ללא פגיעות בסיום שעות העבודה.

פתרונות אחסון – המשרד הביתי קטן בשטחו לכן חשוב להקפיד על ריהוט פונקציונלי ופתרונות אחסון חכמים, כך תצליחו לשמור על סדר וארגון, הניקיון של החלל יהיה קל יותר ואם מגיעים לקוחות הם יתרשמו לטובה מארגון המשרד. לכן, מעבר לבחירת שולחנות עבודה רגילים או מתקפלים חשוב לבחור נכון ארון עם מדפים, כוננית אחסון בגודל ובגוון מתאים, לתלות מדפים ועוד. אם המשרד הביתי ממוקם בחדר מרווח אפשר לבחור שולחן מנהלים בעיצוב מקורי ויוקרתי עם או בלי שלוחה וכוננית אחסון עם מגירות ומדפים.

תאורה נוחה – יש למקם נכון את השולחן במשרד הביתי ולדאוג לאור טבעי הנכנס מבחוץ. כדי להימנע מסנוור ממסך המחשב, יש למקם את השולחן והמסך בזווית מתאימה.

עיצוב מקורי – העיצוב חייב להיות מקורי ומותאם למאפייני העבודה, במיוחד אם מקבלים לקוחות או מנהלים שיחות וידאו עם לקוחות וספקים. כמו כן, העיצוב צריך להתאים לקונספט העיצוב הכללי בחללי הבית או הדירה. טיפים לעיצוב המשרד הביתי

• כדאי לשלב בתוכנית העיצוב שולחן עבודה מתקפל, כך תחסכו שטח ומקום ובסוף יום העבודה תיהנו מחלל פנוי.

• אם אין חדר פנוי כדאי לתחום חלק מהסלון באמצעות מחיצה דקורטיבית.

• אין להעמיס את המשרד הביתי עם רהיטים.

• אחרי בחירת ריהוט למשרד הביתי יש להשלים את העיצוב בעזרת פריטי נוי ואמנות, עציצים, תמונות או תעודות על הקירות ועוד.

דילוג לתוכן